Luciafirande

Jag är osäker på om jag som feminist egentligen "får" jag tycka om ett traditionellt Luciafirande? Nu har jag inte för vana att göra som jag får och jag gillar att gå och lyssna på Luciasångerna i kyrkan t.ex. Det är fantastiskt att höra en gäng småttingar sjunga "Natten går tunga fjät" utan att ha en blekaste aning om vad de sjunger om egentligen. Men är det alltså pk att tycka om det här? Det finns så många regler för vad jag ska tycka och tänka som feminist att det ibland kan vara jobbigt att inordna sig i ledet. Är det tillåtet att se alla tv-program, lyssna på all sorts musik? Men jag skiter högaktningsfullt i det. Att vara feminist är, bland mycket annat, för mig att få göra det JAG vill och har lust till.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0