Advent



Att tala om inre frid ligger kanske i tiden, men känns samtidigt lite töntigt.  Jag skulle så gärna vilja lära mig att meditera, men har varken haft tid eller ork att ta mig iväg någonstans och lära mig. Nu har jag hittat en bok som säger att det faktiskt är att meditera när jag står och tittar ut genom fönstret hemma och tar ett par djupa andetag och låter tankarna flöda fritt. Tänk att jag måste läsa i en bok för att förstå. Vid den här tiden på året går också min kropp och sinne in i ett speciellt läge - tiden före jul - adventstiden! I helgen kommer miljontals små lampor och stjärnjor lysa i (nästan) alla fönster och grönt och rött blir de färger som är mest rätt. Visst är det härligt. Man kan lukta sig till den förväntan som finns hos många. Mörkret sänker sig och man möts av lusse- och pepparkaksbaksdoft i farstun. Det är lycka och inre frid. Jag älskar advent, tomtar, juleljus, lucia, grandoft, julbak - allt som hör julen till.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0