Jag är så jävla arg!

Varför måste alltid kvinnor bära en dubbel bestraffning. En kvinna med ett missbruk borde vara nog utan att även behöva utsättas för ytterligare förnedring i formen av missbrukande män. I morse blev jag vittne till när en kvinna bönande bad en skitig, påverkad och uppenbart elak man om att han inte skulle gå ifrån henne. Han skulle åka med (den förut här nämnda) buss 540. Till slut började hon gråta och han slet sig ifrån henne, men han stannade i alla fall kvar i Hallonbergens centrum när jag klev på bussen. Vad som hände sedan vet jag inte, men den här känslofyllda scenen berörde mig djupt. För en man är samhällets botten - botten, men för en kvinna verkar det alltid finnas en djupare form av misär.

Och fy fan för de två män som brutalt överföll och våldtog den unga kvinnan i Nacka - och alla andra män som våldför sig på kvinnor. Om jag kunde skulle jag uttala en magisk formel så att det mest privata trillar av på de män som inte hanterar kvinnor med respekt.  


Kommentarer
Ann

Heja! Jag håller verkligen med dig. Tänk om man kunde uttala en magisk formel eller en förbannelse över dessa s.k. män.
Jag gillar verkligen ditt sätt att skriva:-)

2005-09-29 @ 15:04:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0