Igår såg jag mannen med hunden igen

Dan före midsommarafton skrev jag så här:  "I går eftermiddag på väg hem från jobbet mötte jag en man. Hemlös, alkoholist, knarkare, psykiskt sjuk - jag vet inte om något av det här stämmer in på honom - men vad jag vet är att han i släptåg hade en hund (schäfer) som knappt kunde stå och ännu mindre gå. Med hunden i ena näven, ryggsäck på ryggen och en ölburk i den andra handen strävade han och hunden i mycket sakta mak ner mot Golfängarna i Sundbyberg." När jag gick från jobbet igår såg jag honom och hunden igen. Gjorde ett par väktare uppmärksamma på missförhållandet, men de kunde inget göra om jag inte visste var han bodde för då kunde vi ha anmält det till polisen. Jag kan nu bara hoppas på att hunden ska ha sån tur att de stöter på några poliser nånstans som förbarmar sig över den.

Jag har i alla fall beslutat mig för att nästa gång jag ser dem så tänker jag följa efter för att se var de tar vägen. Det här bara måste fixas på nåt sätt. Det här är djurplågeri och det djurskydd som finns i Sverige är totalt tandlöst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0