Årets julkalender

handlar om Lasse-Majas detektivbyrå. Martin Widmark har skrivit böckerna som den bygger på. Jag har inte själv läst böckerna, men en kollega berättade för mig att i kafémysteriet är det Steve som avslöjas som rånaren, men vad SVT däremot inte visar är att denne Steve är hemligt förälskad i Dino Panini som arbetar på kafét. Varför man har valt att ta bort den biten fattar inte jag. Det kan väl ändå inte idag 2006 anses kontroversiellt med homosexuell kärlek? Polismästaren stora förtjusning i kvinnan (som jag glömt vad hon heter) som jobbar på samma ställe har man definitivt inte gömt. Är det någon som vill kommentera detta så gå in på Sollentuna biblioteks blogg www.mimaroben.se och tyck till, tycker jag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0