Jag har precis kommit hem från en lyckad julmiddag

med jobbet. Det var fantastiskt härlig mat i riktigt härligt sällskap. Kan inte bli bättre än så just nu. Är så mätt bara. Blev nog lite för mycket efterrätt,  skulle nog sitta bra med ett glas samarin nu. Imorgon ska jag och ett gäng arbetskamrater prata boktips med besökare på biblioteket. Jag hoppas två saker, dels att det kommer folk och dels att jag kommer ihåg vad jag ska säga. Känner mig inte så väldigt förberedd och till råga på allt glömde jag boken jag inte har läst färdigt och ska tipsa om imorgon på jobbet. Är det då man ska improvisera? Vet inte om jag är så överdrivet bra på det, men det får väl gå.

Nu ska jag gå och lägga mig och drömma om härlig fugde, cheesecake, goda sillar, lax och grappa tills det står mig upp över öronen eller kanske inte. Ska ta mitt glas Samarin och försöka njuta! Godnatt!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0