Julstämning?

Det är den 14 december idag. Lucia var igår. Men än har jag inte kommit in i någon riktig julstämning och det är konstigt för att vara mig som verkligen älskar julen. Framför allt tiden fram till julafton - advent, alla ljusen i fönstren, julsakerna i affärerna, dofterna av glögg och pepparkaka. Jag tror att det är vädrets fel. Det är ju så sabla varmt, regnigt och lerigt ute. JAG VILL HA SNÖ OCH KALLT NU!  Ibland när jag blundar kan jag minnas hur det kändes när jag bodde i Stjärnsund. Känslan när kylan slår emot mig när jag gick för att vänta på bussen till Hedemora och det var 20 grader kallt klockan 7 på morgonen. Doften av snö och knarret under skorna. Man kan bara hoppas och hålla tummarna för att det snart blir så här också i år. Så snälla gubben Vinter kom.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0