Snökänslighet

Läste i DN för en stund sen (jag har semester) ett påstående om att vissa människor är snökänsliga. Det betyder att det finns fler människor än jag som mår dåligt av att vi inte fått någon snö och kyla än. Inte vetenskapligt bevisat, men ändå känns det skönt att veta att man inte är ensam förstås om att längta efter snö, kylan och knarret under skorna. Läste också att det man konstaterat att det är människans fel med temperaturhöjningen. Det kunde man väl aldrig ha trott. Vems fel skulle det annars vara? Ekorrarnas? Men tillbaka till min längtan efter 10 minus och snö. Jag tycker om att leva i ett land som har fyra årstider. Tänk om det nästa år inte blir varken vår, höst eller sommar riktigt utan bara ett något mittemellan. Fy vad tråkigt. Så om alla vi snökänsliga människor önskar riktigt hett tillsammans blir det förhoppningsvis en vit januari, februari, och kanske mars. Jag vet också att många tycker jag är knasig, men det struntar jag i. Varför kan det inte vara lika tillåtet att tycka om vintern som det är att gilla sommaren? undrar jag.


Kommentarer
Ullis Hinders

Du e inte ensam om att sjukligt längta efter snö tjejen! Blir galen snart tror jag. Ses 3/2 Kram

ewa

Det känns skönt att veta att man inte är ensam. Tack! Ser fram emot 3/2. kramar

2007-01-08 @ 09:43:32
URL: http://ewas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0