Det är fredag..... fröken Duktig!

ikväll ska jag på bio och det känns rätt skönt att vara ledig. Höll i en bok i dag som handlar om "Duktighetssyndromet - Därför går allt fler kvinnor in i väggen", och jag känner att jag nog är en sån där Fröken Duktig/Kajsa Kavat och bör nog akta mig. Jag försöker intala mig att om jag själv är medveten om det så är inte risken så stor att jag går i väggen. Men jag vet egentligen inte om det stämmer eller om jag bara lurar mig själv. Den här boken ska jag i alla fall läsa - när jag får tid. På bokens baksida läser jag "Från start uppfostras fortfarande många flickor till att vara 'duktiga flickor' och till att ge, inte kräva." Även jag som är så bestämd med vad jag vill och inte vill vet att jag lätt hamnar i den här fällan.  Rubriken på det här inlägget, kom jag på nu, låter som en bra titel på en bok. Kanske kommer jag att skriva den - jag vill ju faktiskt skriva en bok (En bestseller tycker min dotter). Fan, vad kul det vore, men hur börjar jag. Det var en gång en liten fröken Duktig...... . "Varannan vecka ska jag se ikväll, och på söndag ska vi fira Wodka som fyller 9 år, hurra hurra! Simma lugnt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0