Nu är julen slut och hästen väntar

Idag är det tjugonda Knut och julen dansar ut. Lite sorgligt tycker jag när alla ljusen i fönstren släcks och alla tomtar och det röda och gröna försvinner. "Men till nästa år igen kommer han vår gamle vän - för det har han lovat....". Klockan är fyra på eftermiddagen och jag ska ut och sköta om hästen Wodka, en snart 9-årig hästkille. Det är ett privilegium att få tillbringa en eftermiddag/kväll med en så charmigt men faktiskt rätt sjävupptaget busfrö. Att åka till stallet kommunalt tar lite tid och det är lite kallt i stallet, men det glömmer man snart bort när man får en blöt torvpuss och en vänskaplig knuff i mugen.  Det är en lisa för själen att tillbringa lite tid med ett djur och jag önskar att alla kunde få uppleva det. Nu ska jag ge mig iväg för en stunds meditation med Wodka och hans kompisar. Frust!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0