Det är fantastiskt skönt och härligt att ha semester

och att få tillbringa den i ljuva Stjärnsund utanför Hedemora är en ynnest. Nu är det bara dagar kvar på vår vistelse här och jag skulle så gärna vilja dra ut på bara så himla mycket det går. Under fruntimmersveckan hände det så otroligt mycket här på bruket så att det nästan känns lite tomt nu. Men imorgon är det bruksmarknad som vanligt och vår sista för i år så då ska vi passa på att fika för sista gången i år på Café Gabriel Stierncrona, handla lite mer kryddor i Kryddboden och kika på grönsaker och annat som stånden bjuder på. Visst är det härligt med sommar!

Annalisa Forssberger

Nu har jag läst färdigt Brandgatan av Annalisa Forssberger och det var riktig läsupplevelse och när jag på söndag tillbringar hela dagen i Annalisa Forssbergers anda kommer jag att få återuppleva händelser och platser runt om i Stjärnsund och Långshyttan.  Brandgatan är en härlig historia där kvinnor och mäns relationer och känslor möts under överinseende av brukets sömmerska som ser och hör allt.  Jag hoppas innerligt att något litet förlag kan tänka sig att ge ut romanen igen. Jag ska tipsa Rosenlarv förlag om den här pärlan.

På besök i Gävle

Idag är jag på besök i Gävle. Det är en fantastisk sommarstad och alldeles strax ska vi besöka centrums alla trevligheter. Äta lunch och kika i affärer. Låter inte det alldeles fantastiskt underbart? Jag önskar alla en lika trevlig och avkopplande semester som jag har. Nu är det tre och en halv vecka kvar av tillvaron i Stjärnsund. Den 23:e ska jag åka med på Annalisa Forssbergersällskapets rundresa och få veta med om den författare vars bok "Brandgatan" jag just läser. Visst är livet härligt!

Semester och teater

Jag har sett något som är så himla bra! My Holmsten i monologen "In my Garden".  Fantastiskt! Vilken närvaro, känsla och en härlig sångröst. Hon förmedlar allmänmänskliga känslor med inlevelse, fantasi och humor. Jag älskade verkligen föreställningen vilket kanske märks. Antingen om ni har vägarna förbi Stjärnsund utanför Hedemora i sommar eller om någon teater är tillräckligt smart och sätter upp föreställningen i Stockholm.  Missa det inte!

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0