Stolt och lycklig

Jessica och Wodka - jag är så enormt stolt över er!

Helgen tillbringade jag hos Lejondals ryttarförening på Lejondals gård. Från tidiga morgonen till sena kvällen pågick det dressyrtävlingar där i strålande sol, och på söndagen tävlade min dotter och Wodka i två klasser. Jag beundrar alla som har nerver och tålamod att tävla i dressyr. De kan aldrig i förväg veta hur det kommer att gå, nu kanske någon invänder, det vet väl aldrig någon idrottsutövare. Men förutom att man ska hålla reda på sig själv har man här hästen att ta hänsyn till. Det är ingen idé att här försöka förklara dressyrkonstens abc( det kan jag inte heller), utan jag vill bara ge uttryck för hur stolt och lycklig jag är över att Jessica och Wodka gjorde så bra ifrån sig på den första genomförda tävlingen på över ett år. Wodka är alldeles underbar nioårig valack, charmig, men egensinnig och inte så lätt att övertala att göra som hon vill alla gånger. För första gången genomförde de (på kandar) ett Lätt A:6-program tillsammans och det gick över förväntan. Det här är ett ekipage att räkna med i framtiden - det är jag övertygad om.

 
(bilden är hämtad från en annan tävling)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0