Uppfödning av tamfåglar för jakt?

Först gör det ont i mig när jag läser att man dödat en massa fåglar för att stoppa fågelinfluensan - vilket jag kan ändå på något sätt kan förstå. Sen blir det ännu värre när jag fattar att dessa fåglar fötts upp för att jägare ska ha något att nöjesskjuta på. Människan borde skämmas! Det finns inget annat djur i världen som är så grymt. Jag måste erkänna att jag inte förstår hur människor är funtade i huvudet som kan döda en annan levande varelse för sitt höga nöjes skull. Det är för mig helt obegripligt och så totalt onödigt. Jag accepterar heller inte de löjliga och vanliga kommentarerna om jakt som en naturupplevelse. Det går fan lika bra, om inte bättre, att njuta av vår härliga natur utan vapen. Det finns få saker som gör mig
lika förbannad som det här.
  Fågel



Kommentarer
Anonym

Har man klen hjärna så har man

2006-11-12 @ 12:02:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0