Kondomer bredvid batterier och bindor och tamponger bredvid tvål!

Läste detta i en krönika som ifrågasatte att butiker väljer att placera dessa varor på de här olika sätten. Kondomer längst fram vid kassan bredvid batterier som gör att det händer något med de saker som de används i?! Kvinnors "sanitets/hygien"-artiklar där man säljer saker att rengöra sig mig. Den förlegade gamla tanken om kvinnor som orena när de har mens - fnoskigt 2006. Mest märkligt känns det egentligen eftersom man ju ser det här så gott som varje dag och inte reagerar. Vanan att se det här gör att man tyst accepterar det när man borde protestera och visa hur dumt det är. Finns det fler saker i våra butiker som man också borde reagera på - jag ska i alla fall kolla när jag går hem.

Känner mig annars rätt nöjd idag - det är fredag - snart slutar jag jobba - jag har fått låna "Det levande slottet" som jag ska se i helgen. Katten Lazy väntar på att jag ska komma hem och Jessie är också hemma den här helgen (det brukar hon nästan aldrig vara). Livet leker alltså. Inte hade jag nåt fel på hjärtat heller - har gjorts ultraljud idag och allt var bra. Tjo!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0