Regeringens budget och begynnande träningsvärk

Förutom att regeringens budget är sämst för de som har det sämst så anser jag att det dessutom finns ett inbyggt förakt i en satsning på att få så många som möjligt i jobb samtidigt som man försämrar för de som inte lyckas få något. Ett raljerande där man drar alla arbetssökande över en kam - precis som om alla arbetslösa är lata och alltså motvilliga till att jobba. Därför ser man sig alltså tvungna att ge så lite pengar som möjligt för att tvinga människor att arbeta för så låga löner som möjligt blir ju konsekvensen som jag ser det. Luktar slavarbete lång väg tycker jag. Nu kanske jag överdriver något, eller kanske inte, men det får väl dessa fyra år visa. Tänk om du arbetat i hela ditt liv - jag läste om en kvinna som arbetat sen hon var 12 och nu var närmare 60 som fått reumatism och inte kunde jobba heltid. Det här innebär att hon förutom ständig värk och att leva på existensminimum redan tidigare, nu också kommer att få söka socialbidrag. Är det möjligt att man ska få behandla människor på det här sättet i Sverige?! Ja, nog märks det att det är moderaterna som styr nu och inte är det något nytt arbetareparti som sitter vid makten.

Tränade igår för första gången på huuuur lääänge som helst och börjar nu få träningsvärk. Imorgon kanske jag inte ens kan gå!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0