Snart är arbetsdan slut och helgen börjar

Det är ju så grymt mycket som jag skulle vilja göra den här helgen: Vila, läsa, sticka, umgås med mina nära och kära, promenera, hälsa på Wodka, titta på DVD, äta godis, äta nyttigt och hinna med att bara vara, ringa till alla som jag borde ringt till för länge sen. En del borde jag hinna med och annat får jag längta till att göra kanske nästa helg eller nästa eller nästa eller nästa........... .  Men egentligen hade ju Emily Dickinson helt rätt när hon skrev "Att leva är så häpnadsväckande att det lämnar mycket litet utrymme för andra sysselsättningar". LEVA - det är alltså det jag ska göra i helgen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0