Sundbybergs församling ställer upp för Stjärnjouren

Jag har inte ännu skrivit något på min blogg om att den nya politiska majoriteten i Sundbyberg väljer att inte stötta Stjärnjouren - Sundbybergs tjejjour. Vårt pressmeddelande finns på hemsidan www.stjarnjouren.nu för den som vill läsa. Vi får behålla vår jourlokal året ut har vi fått löfte om, och datorn men telefonen får vi betala av de 5 000 kr i stöd som vi får från Sundbybergs stad - att jämföras med de tidigare 40 000 kronor som vi fick innan partifärgsbytet inträdde i Sumpan. Gå gärna in på diskussionsforumet på Sundbybergs stads hemsida och tyck till om eländet.

Men nu till att tänka på något positivt  mitt i eländet. Sundbybergs församling har beslutat att morgondagens kollekt ska gå till Stjärnjouren och vi är så enormt glada och tacksamma över stödet. Jag vet att Sumpans församling gör mycket gott för många och att de har speciella träffar för kvinnor. Därför ska jag och jag tar med mig min mamma till högmässan imorgon för jag vill verkligen visa hur tacksamma och glada Stjärnjouren är för det här stödet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0