Våren



Våren innebär nytt liv i naturen så också för mig. "Gammalt" jobb, men nya arbetsuppgifter, "gamla" arbetskamrater, men  ny fysisk arbetsplats = nytt ställe att sitta på i kontorslandskapet. Det känns extremt spännande och lite pirrigt. Känner att förväntningarna på mig är höga och är lite rädd att jag inte ska kunna leva upp till dem. Misstänker faktiskt nu när jag har lite insyn hos min företrädare att man kanske misstagit sig och sett tillbakadragenhet och lugn som långsamhet. Det är nästan alltid så att människor som inte virvlar upp uppmärksamhet kring sin person tros jobba sakta och inte engagera sig. Jag är inte speciellt övertygad om att det stämmer.  Skäms lite för att jag faktiskt också trodde det. Så alltså, mycket jobb väntar och roligt jobb väntar tillsammans med mindre kul saker.

Gårdagen lyste av kämpaglöd och envishet. Jessica och Wodka skulle iväg på sin allra första bortatävling på två år. Premiär för Jessie att köra hästtransport med häst i. Det gick totalt lysande! Hon är det allra bästa jag har och en så fantastisk tjej (jag är absolut inte partisk!). När jag lämnade henne sent sent igår kväll frågade hon om jag trodde att Wodka någonsin skulle presentera så bra på tävling som vi vet att han är på hemmaplan. Är det något jag är övertygad om i livet så är det DET. Han behöver "bara" bli tillfreds med lastandet och åka på så många tävlingar som möjligt och skaffa sig rutin så kommer han slå alla med häpnad. Med hjälp av Siv Birgersson och Inger Hövik (stor eloge till dessa två superproffsiga hästmänniskor som ställde upp och både hjälpte oss att komma till tävlingen och komma hem därifrån) så påbörjade Wodka vägen mot rutinen. Denna positiva och hjälpsamma atmosfär som är så självklar på Lejondal och Siv Birgerssons superträning grundar för deras framtida framgångar.

Nu ska jag (innan jag börjar gråta) ge mig in till stan och hämta teaterbiljetter. Vi är några arbetskamrater som ska se Richard III med Gunilla Röör i huvudrollen på Stadsteatern. Det ska bli jättespännande att se en Shakespearepjäs med kvinnor i alla roller. Tjoho!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0