Önskar mig mer tid för långluncher och annat kul

Att jobba på sommaren innebär, anser jag i alla fall, att ha tid för sköna långluncher, kaffepaus i solskenet, frukost i det gröna och lite jobb också förstås - i ett lugnt och härligt tempo. Sommartempot kickar in! Den atmosfären har missat mig helt i år, istället har det varit värsta tempot, med svetten rinnande ner för ryggen och lockar som krullar sig i nacken, för att hinna med allt som ska göras. Men nu har i alla fall jag sprungit färdigt för den här gången för imorgon återvänder jag till Stjärnsund och katterna Lazy, Professorn och Figge. Katter, de vet verkligen hur man kopplar av. Njuta, läsa och bara vara i två veckor framåt.

Böcker som jag tar med mig till Dalom är bl a Lo Kauppis Bergsprängardottern som exploderade, Victoria Benedictsson av Birgitta Holm, Ljusets hastighet av Javier Cercas och många många fler. Spännande!

Läste Johanna Tydells krönika i dagens Stockholm City och under det röda minuset skriver hon nåt som jag också tänkt på: "Att alla produkter som påstås innehålla körsbär alltid är asäckliga. Vad tusen händer på vägen från träd till halstablett." Det kan man verkligen undra!



Njut av tillvaron!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0