Nyårslöften?!



Fyrverkerier gör sig bäst på bild!

Jag börjar undra om det är så speciellt bra med att vara (tvångs)ledig för länge, inte för arbetsgivaren i alla fall känns det som. För första gången i mitt liv (tror jag) har jag allvarliga funderingar kring nyårslöften som jag tidigare tyckt varit ganska löjliga faktiskt. Men om man nu ska fira att det blir ett nytt år så kanske jag borde satsa lite på att förändra mitt liv under 2008.

Jag bör gå ner i vikt för min egen skull. Jag bör lägga mer tid på min fritid för att göra saker som JAG tycker är roliga, intressanta och ger mig mer intellektuell stimulans. Jag bör jobba mindre och slippa tvångsledigheter. Jag bör skriva färdigt min magisteruppsats NU så jag blir klar någon gång. Jag bör ha mer roligt, skratta mer och inte vara så tyngd av allvar, stressa mindre och satsa mer på mig själv. Det här är nog svårt att klara av under ett enda år, men jag kanske kan börja under 2008 i alla fall.

GOTT NYTT EFTERTÄNKSAMT 2008!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0