Åsa Nilsonne på Sollentuna bibliotek

Ikväll kommer deckarförfattaren Åsa Nilssone till Sollentuna bibliotek kl 19.00 och jag ska presentera henne. Lite pirrigt börjar det kännas nu faktiskt och kanske dax att bestämma sig för vad jag ska säga. Ännu mer pirrigt blev det när programledaren på Radio Stockholm tipsade om just det när i morse. Det som jag har fixat och hittat på kom med i radio. Undrar hur många människor som egentligen kommer att komma ikväll. Kommer det verkligen att räcka med 80 stolar eller blir publiken ännu större? Wow, känns sanslöst läskigt och kul på samma gång. Gäller alltså att simma och andas lugnt! Alla tummar hålles!

Vinterkräksjuka och influensa härjar

Just nu känner jag mig inte på topp och livet leker inte riktigt för mig för tillfället. En ganska märklig och ovanlig känsla för mig faktiskt. Brukar för det mesta må rätt bra och försöker att se livet som härligt och inspirerande. Men min dotter ligger i vinterkräksjuka och är inte ens hemma så jag kan sköta om henne och tycka synd om. Tråkigt, fast jag vet att hon blir MYCKET väl omhändertagen där hon befinner sig. Känner mig grinig på jobbet också fast jag vet att ingen kan ju rå för att man blir sjuk och just nu är min chef inne på sin tredje sjukvecka. Hur rår man egentligen på sin dåliga sida. Den delen av en som är mest inriktad på att JAGET ska må bra och skiter i alla andra. Ser nu ännu mer fram emot den 1 april då jag byter arbetsplats och slipper att känna mig såååå låst.  Nog med gnäll nu!

Ikväll ska jag ut och hälsa på Wodka och det var jättelääänge sedan. Jag tänker pussa honom på mulen och snusa lite på honom för han luktar så gott. Sen måste jag nog mocka också och pulsa i snö för att ens ta mig dit, men det är kanske det jag behöver för att skaka av mig lite frustration. Så mot Wodka!

Söndagstankar

Söndag kväll och snart börjar en ny vecka och jag hoppas den blir rolig. Den innehåller läsecirkel, hårfärgning, gratta Wodka som fyller 10 år imorgon - GRATTIS Wodka!, jobb och årsmöte i Stjärnjouren på lördag. Verkar bli rätt fullt upp. Jag har på sistone börjat kolla på ett tv-program, Rockstar Supernova - en tävling om vem som ska bli rockbandets sångare. Fantastiskt spännande. Enormt duktiga artister som tävlar. Mina favoriter är Dilana och Magni. Jag vet att programmet är en repris och att det redan är avgjort. Häromdagen sa min dotter att hon vet vem som vann. Hon hade sett det. Och efter programmen ikväll kunde jag inte hålla mig längre utan kollade på nätet för att se vem som vann. Jag gillade det inte vill jag bara säga. Jag hade inte gjort det valet, men jag är ju förstås inte medlem i bandet. Så hoppas de är nöjda. Ibland funderar jag på om jag engagerar mig i såna här totalt oviktiga saker för att slippa ta itu med sånt som kanske känns betydligt svårare? Vem vet!  Jag har upptäckt att jag gillar tvprogram med tävlingsmoment - eller gör jag verkligen det. Jag kanske bara har trillat dit för att det kryllar av program med tävlingar i på tv så det är svårt att komma undan. Skit samma, spännande är det i alla fall.  Så i alla fall, ny vecka, nya tag - hoppas läsecirkeln blir lika bra som sist. Måste komma ihåg att tjacka lite kakor och annat stuff. Kanske pepparkakor - be nice!

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0