I Stjärnsund blommar kulturen

Nu så här i sommartid befinner jag mig i lummiga Stjärnsund utanför Hedemora i södra Dalarna och här är det fantastiskt just på sommaren vad gäller kultur. Igår kväll såg vi teater på stora Herrgården som var helt galen och så roligt det bara kan bli när det är Dario Fo som står för texten. "Jesus första mirakel" är titeln på underverket och monologen drivs av skådespelaren Tobias Aspelin. 33 roller spelar han och allt med lika stor bravur. Fan vad kul det var. Humor med svarta djupa undertoner när det är som allra bäst.

Som jag brukar skriva om sommaren - har ni vägarna förbi besök Stjärnsunds olika delights. Annalisa Forssberger, Café Gabriel Stierncrona, maknad på lördagar, loppis, kryddbod, minigolf och massor av annat härligt.

Ikväll blir det konsert med Sofia Karlsson i Smedjan. När jag sitter här i kiosken i Stjärnsund får jag veta att det är 400 biljetter sålda till varje föreställning. Snacka om folk! Gäller att man är i väldigt väldigt god tid så man får sitta på en bra plats.

Go Stjärnsund!



Kommentarer
Maria

Hej Ewa! Härligt att läsa om ditt sommarlov. :) Jag tar mig friheten att störa med en rolig jobbgrej... stickerskan Ann vill bjuda in till stickcafé tisdag 31 /7 och frågar efter e-postlista. Kan vi ordna det? Kram Maria

2007-07-03 @ 13:03:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0