Engagemang, jobbet och syfestival

Idag bär det av till Syfestivalen i Sollentuna. Jag ska kolla in lite garn och tyg. Tänkte försöka mig på att sy en tunika. En sån som jag velat ha länge, och nu är det ju grymt megamodernt med tunikor. Jag är verkligen inte bra på att sy, men hoppas att engagemang och lust ska räcka långt.

Just nu känner jag mig lite ambivalent när det gäller jobbet. Det har med engagemang kopplat till lön att göra - har precis haft lönesamtal och är inte så glad över det. Jag fick ingenting! Klart jag blir glad över beröm, men vore trevligt om det syntes i lönen också. Kanske är det mitt eget fel för jag är nog inte så bra på att framhäva mig själv och att kräva saker - är väl barn av min tid född på 50-talet som jag är. Men feministen i mig blir så arg på mig själv. Under de två år som jag arbetat har jag startat upp och genomfört inte mindre än 4 nya verksamheter. Men det har inte varit tillräckligt för att höja lönen. Jag får uppskattning på många andra sätt det ska villigt erkännas och att jag själv tycker att det är enormt roligt är otroligt viktigt naturligtvis. Och att besökarna visar sin uppskattning är också det allra viktigaste för mig. Att dessutom ha roligt med sina arbetskamrater är också så enormt härligt. Så kanske är jag gnällig, men jag arbetar så hårt och gör så väldigt mycket utöver mina egentliga arbetsuppgifter att det inte är så konstigt att tro att jag förmodligen lägger ner krut på det som inte anses premierande  i lönehänseende. Det gäller bara att försöka bortse ifrån det, eller........

Men skit i det. Nu ska jag äta frukost och sen ska jag till garnmekka i Sollentuna med mamma och syster. Och ikväll är det Andra chansen - en härlig lördag med andra ord.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0