Vissa saker och personer är extremt nördiga

Jag anser att det är extremt nördigt att gå över ett övergångsställe när det den röda gubben lyser. Det låter kanske underligt, men varje dag när jag står och väntar som en snäll människa, av många säkert uppfattad som töntig när jag trycker på knappen och väntar på grön gubbe för att gå över gatan, dyker det alltid upp några personer som tycker att de har rätten på sin sida att gå mot röd gubbe. Varför? När bilar åker mot rött blir samma personer mycket arga och förgrymmade, vilket inte borde vara fallet när det gör samma sak själva.  Det är så onödigt! Om man inte kan vänta i typ några minuter vad säger det om en själv? Så bråttom bör man inte ha i sitt liv. Jag har inte mindre att göra än andra människor, men jag brukar försöka utnyttja mina minuter av väntan till att ta djupa andetag och filosofera över mitt liv. Utnyttja dessa mikrostunder istället för att stampa med fötterna av otålighet! Njut av tillvaron!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0