Första Maj

Idag är det Första Maj och jag ska demonstrera hade jag tänkt. Efter 87 år så har nu Sundbyberg ett borgerligt styre och vad passar då bättre än att passa på och lufta sitt missnöje Första Maj - arbetarnas dag!  Ett urholkat arbetarnas dag kan tyckas eftersom så många arbetar en dag som denna, men när man nu är ledig så känns det som en härlig möjlighet att få sjunga lite Internationalen. Vet inte riktigt vad jag tycker förstås om att man fortfarande sjunger "Arbetets söner". Är lite patriarkpositivt för att tilltala mig, traditioner i all ära, men vissa sånger kan med fördel skippas tycker jag. När jag nu idag demonstrerar ska jag ikläda mig rollen som representant för Stjärnjouren - med Stjärnjouren-tröja, för att visa att vi finns och vi vill fortsätta att hjälpa unga tjejer i Sumpan trots motstånd från borgarna. Så upp till kamp för Feminismen, Arbetarna och Stjärnjouren!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0