Hört på tunnelbanan i morse

Mot Akalla: Tre ungdomar klev på vid Hallonbergen och började genast diskutera skolämnen och betyg. Det lät så intressant så jag bara måste lyssna lite. Filosofi, psykologi, musik och svenska med varierande betyg drogs igenom rätt snabbt. Då plockade en av killarna fram sin miniräknare. Tjejen: Ja e fett dåli på matte, du vet!  Algebra va e de? Ja fattar inte bara.... Förstår du? " IG, IG ,IG, på alla prov utom ett. "Ja har inte ens en miniräknare... Förstår du? Då säger killen med miniräknaren: "Lyssna! Kan du roten ur, Du vet?" Tjejen svarar: "Do I look like a mad fish?" och därmed är den diskussionen över och jag måste tyvärr lämna tunnelbanevagnen för att ta mig till jobbet.

Så nu har jag skaffat mig ytterligare ett användbart uttryck (citat) att ta till vid behov. Fatta hur användbart de e... Förstår du?

PÅ LÖRDAG ÄR DET ESC MED THE ARK! VAD KAN VARA BÄTTRE ÄN DET?



Kommentarer
Kanf keato

"PÅ LÖRDAG ÄR DET ESC MED THE ARK! VAD KAN VARA BÄTTRE ÄN DET?"
haha, vad jag skrattade när jag läste den raden.
Jag förstår vad du menar, men jag kopplade "ESC" till knappen på tangentbordet. Esc används för att avbryta eller avsluta rätt ofta...

2007-05-11 @ 08:48:23
URL: http://keato.blogg.se/
ewa

Det är fantastiskt när man råkar vara roligare än vad man har en aning om själv. Snacka om dubbelbottnat. En ESC från alla dåliga låtar från igår kanske? Tack!

2007-05-11 @ 08:55:16
URL: http://ewas.webblogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0