I hänryckningens tid

Finns det något mer ljuvligt än att vakna en sommarmorgon när solen strålar och den speciella junivärmen omsluter ens kropp när man kliver ut på balkongen för ett par djupa andetag och man bara känner lycka.  Plötsligt översköjs man av känslan av att man måste ut. Snabbt in i duschen, äta frukost som också måste avslutas med lite honungsmelon för det är ju sommar och visst måste man ju köpa lite jordgubbar senare också - det är ju sommar och solen skiner. Det slår mig att det är ganska fantastiskt att vara bosatt i den del av världen som har fyra årstider. Att få längta till och njuta så förbehållningslöst av solen och värmen den korta tid vi har den är sagolikt härligt. Som ett extra plus är det Mors dag idag också. Nej, nu väntar duschen, frukosten och STREETs vintagemarknad på mig, min mamma och min dotter och pojkvän. Jag ska bara väcka dem först och se om de vill sammanstråla med oss. Min syster kan inte följa med eftersom det är hennes tur att njuta av hästen, Lejondals lummiga omgivningar och lugn. Hon och jag hade vår kväll i fredags när vi såg Pirates of the Caribbean (som var super oavsett ljumma recensioner). Så ut och njut i hänryckningens tid!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0