Nu är "Ladies" läst och syrran fyller år

Nu har jag läst ut Ladies av Mara Lee. Jag funderar fortfarande på vad jag egentligen tycker. På http://www.bokcirklar.se/ ikväll så ska det cirklas kring just den boken, men jag hinner inte vara med för jag ska fira min systers födelsedag istället. Viktigare och roligare, med tårta och grejer (hoppas jag i alla fall). Ladies är så utstuderat intellektuell och intrikat upplagd så det är svårt att uppmana några direkta känslor för personerna i boken, men den är inte desto mindre intressant. Det finns meningar i boken som jag önskar att jag hade skrivit och påståenden och händelser som jag måste tänka igenom både fyra och fem gånger. Jag vet fortfarande inte vad jag tycker om upplösningen, slutet på boken.  Jag återkommer när jag funderat färdigt.

Men GRATTIS GRATTIS GRATTIS till min LILLASYSTER som blir lite äldre idag!



Hipp, hipp hurra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0