Lätt att bli förförd på nätet

Jag har gått med i bokcirklar.se och har upptäckt hur skrämmande lätt man blir förförd av att be någon bli ens läsvän och de accepterar. Har nu kommit upp i hela nio stycken intressanta personer som faktiskt vill vara vän med mig. Och det trots/tack vare att jag har en riktig feministbild som presentationsbild. Hela upplägget är fantastiskt roligt och spännande. Jag har också förirrat mig in på Facebook som jag har sagt att jag aldrig skulle göra. Men det var hela tiden personer som "addade" mig (i min mail) så jag tänkte till slut varför inte. Vips hade jag 18 vänner och det känns ju helt underbart. Till och med en "gammal" lärare som accepterat mig som sin vän. Annars tycker jag att själva Facebook är ganska rörigt och jobbigt att ta sin in och lära sig allting. Det tar tid, men är som sagt, förförande härligt att ha så många vänner utan att behöva anstränga sig mer än att trycka på några knappar. Vänskap brukar ju vara mer komplicerat än så normalt.

Måste tänka mer på det här, men bokcirklar.se kan jag verkligen rekommendera till er som älskar böcker och att prata om och diskutera er läsning och se vad andra tycker och tänker. Skitkul helt enkelt. Facebook, nja!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0