Det tända ljuset i huset mittemot

Igår kväll tände vi ett ljus för Engla och hennes familj och satte i vårt köksfönster, och vi undrade om vi i Ör skulle få se något ljus i något annat fönster. Hade sms och mejl nått fram till de äldre som bor här? I huset mitt emot tändes då ett ensamt ljus i ett fönster och det kändes som om våra två ljus talade till varandra. 

På bussen till jobbet i morse läste jag i tidningen en intervju som gjorts med Kia och Göran Norström, människor jag känner, deras sorg och förtvivlan, och tårarna började rinna.

Stjärnjouren, den tjejjour där jag är volontär, funderar nu på hur vi på bästa sätt kan finnas till för alla de unga tjejer som känner sig oroliga och behöver prata om det som hänt. Det lutar åt att vi utökar vårt öppethållande på MSN, mejl och jourtelefon. Förhoppningsvis i slutet av veckan.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0