Att vara eller inte vara volontär?

Ikväll satt jag i kontaktjouren (igen) hos tjejjouren. Det har jag gjort regelbundet sedan 21 april 2005 då vi startade telefonjouren. Vi chattade och svarade på mejl. Det var rätt fullt upp. Det har det inte alltid varit, speciellt inte i början. Känner mig lite sliten nu och då slog det mig att jag arbetat volontärt/ideellt under stora delar av mitt vuxna liv. Kanske inte så underligt att energin och orken börjar sina. Inte så mycket orken kanske som engagemanget. Det känns som om jag borde lägga volontärtröjan på hyllan ett tag och ägna mig åt något annat - navelskådande?

Så planen är: Joura på till årsskiftet och sedan lämna över. Tid över = fritid!

Jag har alltid haft svårt för att släppa taget, men nu ska det banne mig ske...

Tjo!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0