Andra advent och julgrupperna står på bordet

Tre julgrupper med julstjärnor, enar, hyacinter och murgröna blev det. Några ensamma enar och julstjärnor fick vi med oss också. Mamma träffade väninnor och vi diskuterade det onödiga med att ombilda till bostadsrätter. Det var ju hyresgästföreningen som stod för kalaset (alltså vi medlemmar).  - Värna hyresrätten!

Denna Andra advent tänker jag annars tillbringa i sängen mest med trevliga böcker, stickning (lite tvättstuga emellanåt). Tänder väl nåt ljus också. Julstämningen vill inte riktigt infinna sig. Ska prova med att sätta på en julskiva, då kanske det känns bättre? Jag hoppas det.

Annars känner jag mig fortfarande mest som en vädligt liten människa som behöver en kram och tyckas om lite extra.


Lazy, världens sötaste adventskatt:

 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0