Julklappsköp dan före dan

Varje år brukar jag handla julklappar dan före dan och samtidigt öva mig i tålamod. Jag har märkt att det faktiskt är lättare att fördra när folk kliver på en, inte ser en alls och går rätt på, eller det som är det stora hatiska (som jag och min syster Ann diskuterar ofta): det är när "folk" petar på dig för att få dig att flytta på dig utan att de säger något, om jag är förberedd mentalt.


Jag har övat i flera år och råkat ut för en hel del roliga saker. En klassiker är när någon tränger sig i den milslånga kön. Då brukar jag säga (med ett leende): "-Varsågod, gå före du. Jag har all tid i världen". Om någon annan protesterar brukar jag säga: Men, det är ju jul! Glöm för all del inte att le vänligt och nicka lite förnumstigt. Det är faktiskt skitkul att se alla tappade hakor, jag har mycket roligare och känner mig som en GOD människa i juletid!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0