Läshörna på Bibblan

Imorgon öppnar vi (i en hörna av biblioteket) en inbjudande läshörna - en plats att njuta av en stunds läsning. Eller varför inte ta med sig ett boktips, lyssna på en ljudbok, eller bara koppla av en stund.

I hörnan finns en härlig läsfåtölj med fotpall, bokhyllor, mysiga mattor och en fin lampa. Böcker, ljudböcker, lästips, DNs boklördag, den nya "Vi läser" och mycket annat.

Min förhoppning som har hittat på det här är att våra användare ska sitta nån timme och sedan lämna över så att någon annan kan få njuta en stund. Jag hoppas inte att platsen ska ockuperas av studenter som sitter hela dagar. Min tanke är att det här ska vara en plats att läsa skönlitteratur på - en roman, novell, essä, lyrik, dramatik eller varför inte en serie. Jag tror att det kommer att bli ett populärt ställe. Jag håller tummarna för att det kommer bli som jag hoppas. 

Ooops kom på att jag glömt att köpa en gästbok (loggbok). Måste komma ihåg det imorgon.

Återkommer med bilder.


Det här är taklampan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0