Tunnelbana, Vädret och Parkteatern

Idag har jag varit i Kista och hämtat ut medicin till pappan och JAG sprang till tunnelbanan (visserligen bara från rulltrappan och till tåget, men ändå!) Jag som sagt att jag ALDRIG springer till bussar och liknande. Och tänk föraren väntade på mig när jag kom flängande nerför trappen. De brukar aldrig vänta på någon. Kände mig verkligt speciell och det kändes skönt nu när jag nu till och med SPRANG.  Tack, snälla!

Vi ska gå på Parkteatern ikväll och se Det går an av Almqvist. Har fått bra recensioner i DN så det låter hoppfullt. Bara vädrets makter är med oss. Pls, pls, pls! Det är nu det är extra juste med en meterolog i släkten. Tack, Stig! Enligt den första direktrapporten verkar det gå vägen. Men nästa telefonsamtal är det som får avgöra om det blir Spanien-Italien på tv eller Almqvist Under Eken på Djurgården. Tummar hålles för det sista alternativet även om det första inte är så dumt det heller.

Och vad sägs om Ryssland? Känns inte lika skämmigt att ha förlorat mot dem nu, eller hur.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0