Nytt utseende och nytt motto

Vet ni hur läskigt det här är. Det gör ni nog kanske. Jag har bytt utseende på min blogg till min egen stora förvåning. Ingenting ser ut som det borde göra. Jag tror att det är precis vad jag behöver. Some change.

I morgon kväll ska jag vara samtalsledare vid ett litterärt samtal om att läsa dramatik. Favoriter som jag har och som jag kan läsa om hur många gånger som helst är I väntan på Godot av Samuel Beckett, Räddad av Alfhild Agrell blir jag skitförbannad när jag läser. En riktigt tillspetsad Ett dockhem med en skitstövel till man och en riktig hagga till svärmor. Det är också härligt att läsa något av Shakespeare; Richard III, Romeo & Julia och varför inte Frida Steenhoffs Lejonets unge. Kung Ubu av Alfred Jarry är helgalen och så rolig. Så ta och läs lite dramatik vetja!

Har jobbat hemma idag och håller på fortfarande med att skriva in en processkartläggning som vi gjort på jobbet. VI har kartlagt bokens väg genom biblioteket, från födelse till död kan man säga. Snacka om det är många detaljer som ska till innan boken når ut till låntagarna. Känner mig lite grusig i ögonen och mör i kroppen så nu ska jag nog sluta för idag och ägna mig åt lite mer dramaläsning istället.




Kommentarer
Anna Klara

Åh, kan du inte berätta mer om böckernas liv? Jag älskar att ta del av såna där "insider"-grejor!



Bloggen ser fin ut. Kul med färg.

2008-05-13 @ 22:10:11
Adm

Jag berättar gärna om böckernas liv. Gör ett blogginlägg om det. :-)

2008-05-15 @ 16:31:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0