Briar 899 och Jan Brink

Här sitter jag, klockan är 07:38. Klockan 12.00 ska jag möta mina allra bästaste  vänner = min syster Ann (som bara tycker det är roligt att läsa min blogg om hon nämns vid namn - så här är du!) och min dotter Jessica,  Vi ska gå på Globen idag igen för helgens höjdpunkt - küren. Det är med blandade känslor förstås eftersom det är den sista Globen-tävlingen för Briar. Om man undantar Wodka  - världens vackraste fux så är Briar den mest fantastiska jag någonsin sett. Alla håller inte med, men det skiter jag i.  

Igår tävlade han i Grand Prix och det gick inte så där hyperbra. De kom sexa. De brukar ju vinna i Globen. Han börjar bli lite gammal och (tror jag i alla fall) ser nog fram emot sin pensionering från tävlingsbanorna även om man ser hur roligt han tycker det är att motta öronbedövande stående ovationer från Globenpubliken. Jag fällde en liten tår igår och hur ska det då inte bli idag - det lär inte bli lätt för en som är så lättrörd som jag. Jag bara varnar - jag kommer att böla. Jag tror att det är många som kommer att röras till tårar. Jag kommer ihåg hur det var när John Whitaker och hans drömhäst Milton tog farväl i Globen - det var mäktigt! Det kommer inte att bli mindre mäktigt idag.

Ha en härlig Första advent - det tänker jag ha! Bjud in julens förväntningar, inte julklappshetsen, utan njut av mörkret, alla ljus som lyser och friden det kan skapa. Gå i kyrkan, lyssna till adventspsalmerna och var lycklig!




Kommentarer
admin

Det var precis så fantastiskt som jag hade förväntat mig. Briar lyste som den megastjärna han är och ansträngde sig lite extra i küren. För vår skull. :-)

2008-12-01 @ 12:34:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0