Filmen Twilight

Jag lider med alla tonåringar som inte uppnått den aktningsvärda åldern av 15 år och som därför inte får gå och se filmen TWILIGHT. Det är väl klart att de också ska få se filmen och det utan att den klipps om. Jag känner mig mest förvånad faktiskt över den svenska biografbyråns totala brist på insikt. Vet de inte vad som visas på våra tv-apparater dagligen och vad de här ungdomarna laddar ner från nätet. Om man jämför tror jag att den här filmen är mycket oskyldig. Nu måste jag i ärlighetens namn säga att jag varken sett filmen och inte heller läst boken, vilket jag ska göra när som helst nu för den är nästa bok i min ena bokcirkel.  Eftersom jag älskar berättelser om vackra vampyrer och är en Buffy-fantast och med nöje ser alla andra serier som innehåller vampyrer, demoner och andra onda ting (i lagom doser) ser jag också fram emot det här. Dessutom ska den här bokserien innehålla ofattbart onåbar kärlek. Suck!

Så ge ALLA TONÅRINGAR SOM VILL möjligheten att se TWILIGHT, och när du har sett filmen - kom in och låna Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Breaking Dawn (har inte kommit på svenska än) på närmaste bibliotek. Var ute i god tid för förmodligen får du köa lite.

Omslagsbild: ISBN 9781904233657, Twilight   Omslagsbild: ISBN 9789132153983, Ljudet av ditt hjärta   Omslagsbild: ISBN 9789132157103, När jag hör din röst   Omslagsbild: ISBN 9781905654291, Breaking Dawn
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0