Nu är jag mest ledsen faktiskt

Ledsen för att vi forfarande lever i ett patriarkalt samhälle där sexistiska skämt och allmänt "grabbigt" beteende är tillåtet. Att utsättas för sådant tillsammans med osynliggörande - ett aktivt användande av härskartekniker får mig att må illa. Jag skulle kunna skriva så mycket mer om det här, men jag tror jag avstår för tillfället.

Tyvärr kan jag varken hänga ut de anställda eller företaget som uppträtt på detta avskyvärda sätt. (OBS! Gäller inte mina arbetskamrater eller arbetsgivare som är helt okej.) Nu är jag bara glad för att det är över. Fortfarande darrig i kroppen och svårt att koncentrera mig, men glad för att det är över. Skulle bara önska att jag kunnat göra så mycket mer.

Det är väl som ordspråket säger: "Det som inte dödar en, gör en starkare". Eller?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0