Vinter och böcker!

Jag trodde att jag skulle få läsa Förhäxad av Foucault av Patricia Duncker i lugn och ro. Efter att ha läst om den var det här en bok jag verkligen ville läsa. Men det ville min dotter (31) också visade det sig. Och vips så var den borta! Jag fick skylla mig själv, sa hon, eftersom det råkade vara så att den bok hon allra helst ville läsa hade vi inte ens på bibblan - The Host av Stephenie Meyer (hon är ett Twilight-fan). Nu är den beställd Jessie, och du står i kö! Nummer 2 på bokönskelistan var utlånad och försenad (!) Shakespeares hemlighet av Jennifer Lee Carrell. När det kommer tillbaka vet bara den som fortfarande har den hemma.

Nu läser jag istället Drottningen vänder blad av Alan Bennett, och efter det Fight Club av Chuck Palahniuk (Mallas salong - jobb-bokcirkel). Boken med det omöjliga namnet ska också plöjas före den 5 december när vi har litterär lunch med boktips inför jul på Bibblan. (Bokens hela titel är Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer. Den får jag öva länge på! 

Idag är också en dag för en härlig promenad i kylan och snön. I nio år bodde jag i och utanför Hedemora i södra Dalarna och det har gjort ett outplånligt intryck på mig och min kärlek till kylan och snön. Tänk att kliva utanför dörren en tidig morgon i 20-gradig kyla med snön som knarrar under sulorna och andedräkten och näsan som fryser till is. Trycka ner mössan över öronen, ta på vantarna och ge sig av. Total lycka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0