Stickcafé i Sollentuna

Idag mellan 13 och 15 ska jag på det första stickcafét för hösten. Om någon blir sugen och vill komma sitter vi på Café Biblos intill biblioteket, Aniaraplatsen 2 Sollentuna centrum. Det är ett samarbete mellan Biblos och Bibblan så varannan söndag (jämna veckor) och varannan onsdagkväll 18-20 (ojämna veckor) svingas det handarbetsgrejer, snackas och skrattas det.

Jag känner mig riktigt upplagd och idag ska jag ta med mig början till en virkad vante i allsköns färger som jag köpte garn och beskrivning (kopia av syrrans) till i Stjärnsund i somras. När de är färdiga kanske jag lägger in en bild här.

Värsta grejen händer förresten på onsdag den 10:e på Bibblan. Erica Laurell, modedesigner och virkare kommer och berättar om sitt hantverk och sin nya bok "Väldigt virkat". Det kommer att finnas garn och virknålar att köpa också. Det ska bli så himla kul alltså! Kom dit!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0