Jag var tvungen att köpa...

Jag kunde bara inte vänta! Igår kväll efter jobbet köpte jag tredje delen i Twilightserien på Akademibokhandeln i Kista. Så är det bara! Det är precis som Helena Dahlgren www.bokhora.se skriver "vansinnigt beroendeframkallande". Det var länge sen jag blev så totalt uppslukad av böcker. Det är helt bedövande upprörande fantastiskt bedårande!

Läste klart del två i natt, började på Ljudet av ditt hjärta imorse. Snart måste jag åka till jobbet, hoppas bara att jag kommer ihåg att kliva av pendeltåget där jag ska...

PS. Pendeltåget gick bra, men det var värre med bussen. När jag yrvaket tittade upp från boken befann jag mig helt plötsligt vid Ulriksdals station - hur nu det gick till vet inte jag?
 

När jag hör din röst av Stephenie Meyer

Jag vill inte jobba, jag vill egentligen inte göra något annat just nu än att läsa om Bella och hennes fortsatta upplevelser, i väntan på Edward!? Hjärtat slår när jag förlorar mig in i den suggestiva värld som Stephenie Meyer skapat.  Om drygt en vecka ska vi högläsa ur den fjärde delen och jag har bara hunnit till den andra. Jag känner ett starkt behov av att få tag i den tredje delen.

Med ett undertryckt morrande, sänkt huvud och skarp blick, betraktar jag avundsjukt de som står före mig i lånekön till Ljudet av ditt hjärta. Grrr!

Tudor hälsar på hos barnvakterna igen


Nu är Tudor 13 veckor (tror jag). Titta vad han har växt!


Lazy leter efter Tudor.

Att röntga kranskärlen

Hemkommen från KS och kranskärlsröntgen som tog hur många timmar som helst. Ja, egentligen tog röntgen inte så lång tid - en halvtimme kanske. En läkare, som hämtad hur böckerna "Vita serien" eller en dagsåpa på TV, gick in genom ljumsken, sprutade in kontraströntgen och kollade min kärl. Det var stopp på ett par ställen så det blir förmodligen en ballongsprängning inom en snar framtid. (?) De ringer på måndag.

Men "äventyret" började kl 08.15 och slutade 17.00 drygt. Lång dag! Den mesta tiden gick åt till att ligga helt stilla.  Även om man som jag har en superbra bok (andra delen i Twilightserien) så är det en lång tid att ligga absolut still i över fyra timmar. TRÅKIGT!

Det här låter säkert som en baggis för många människor, men för mig som inte legat på sjukhus sedan jag fick Jessica 1977 var det värsta grejen kan man säga. Alla var hur gulliga som helst, men man är rätt utlämnad upptäckte jag. Hungrig som fan själv efter en lättare frukost fick jag ett par mackor vid tvåtiden. Gissa om jag var hungrig! Nästa gång tar jag med mig matsäck!

Något annat jag upptäckte också är hur många olika människor man träffar på. Ett oräkneligt antal sjuksköterskor av varierande humör och läggning, undersköterskor och biträden, 1 (vita-serien)doktor, 1 läkarkandidat och en kvinnlig läkare. Man får berätta samma saker väldigt många gånger.

Klaga, klaga! Men vad skickliga de är! Supersnälla och skickliga! Och jag är naturligtvis enormt glad och tacksam för det.

Lazy och bibliotekskatten


Jag undrar? Betyder det här att Lazy inte vill att jag ska gå ut idag kanske? Rätt svårt att få på sig tröjan är det i alla fall!




På jobbet har jag sällskap av denna härliga bibliotekskatt. Mitt emot henom
paraderar Frasse the rat. Är det därför han lipar tro?



Om man tittar efter noga så lipar faktiskt båda katterna på korten. :-)

Bokcirklar.se - medlem eller inte medlem - det är frågan för dagen!

Ibland känns det kul att skriva i sin läsdagbok på sajten Bokcirklar.se. Ibland känns man sig helt jävla utanför. Kanske borde jag sluta? Men det är samtidigt berusande att ha läsvänner. Tänk läsintresserade människor som valt att ha mig som läsvän!

Nu har det kommit diskussioner på forumet om: om man ska få skriva om vad som helst eller om det absolut måste vara läsrelaterat?  Vissa av läsvännerna har utropat personligt tillvarandra och skrivit om sina liv, husdjur, barn och annat intressant  som söndagspromenader, fredagsmys - sånt som gör en till den man är. Det är nu förbjudet! Det har gjort att det förekommer kamouflerade inlägg där man skriver om något helt annat för att på slutet koppla det hela till en bok. Fånigt tycker jag i alla fall.

Så ska jag vara kvar eller ej? Kan man ens gå ur? Jag vet! Jag går ur och går in igen som en helt annan person med en helt annan avatar! Vad ska jag kalla mig då? Bokmalen, Bokewa, Sumpan, Stumpan, Lässnobben, valen är många.
Fan vad kul!



Lazy säger hej!

Möt Tudor - Prinsen av Södermalm!

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0