Bokcirklar.se - medlem eller inte medlem - det är frågan för dagen!

Ibland känns det kul att skriva i sin läsdagbok på sajten Bokcirklar.se. Ibland känns man sig helt jävla utanför. Kanske borde jag sluta? Men det är samtidigt berusande att ha läsvänner. Tänk läsintresserade människor som valt att ha mig som läsvän!

Nu har det kommit diskussioner på forumet om: om man ska få skriva om vad som helst eller om det absolut måste vara läsrelaterat?  Vissa av läsvännerna har utropat personligt tillvarandra och skrivit om sina liv, husdjur, barn och annat intressant  som söndagspromenader, fredagsmys - sånt som gör en till den man är. Det är nu förbjudet! Det har gjort att det förekommer kamouflerade inlägg där man skriver om något helt annat för att på slutet koppla det hela till en bok. Fånigt tycker jag i alla fall.

Så ska jag vara kvar eller ej? Kan man ens gå ur? Jag vet! Jag går ur och går in igen som en helt annan person med en helt annan avatar! Vad ska jag kalla mig då? Bokmalen, Bokewa, Sumpan, Stumpan, Lässnobben, valen är många.
Fan vad kul!



Lazy säger hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0