Jag är Elinor Dashwood!

Elinor Dashwood!

You are Elinor Dashwood of Sense & Sensibility! You are practical, circumspect, and discreet. Though you are tremendously sensible and allow your head to rule, you have a deep, emotional side that few people often see.

Jag är Elinor Dashwood enligt quizen jag svarade på. Nu måste jag nog se om Sense & Sensibility igen för och kolla om det verkligen stämmer det här. Man kunde också bli Miss Elisabeth Bennet. Det hade jag nog kanske hellre velat. Speciellt efter att ha sett Jane Austens Stolthet och Fördom (BBC-serien) För hundrafemtielfte gången. Mest vill jag nog vara Miss Bennet för att det är hon som till slut gifter sig med Mr Darcy (Colin Firth). Och vem skulle inte vilja det?
 
Jag hoppas ni har lyssnat noga nu. Även feminister måste ju få drömma ibland, eller hur!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0