Besatt av vampyrer och varulvar!

Jag heter Ewa - besatt av total läslust!

Just nu har jag lite svårt att fullt ut förstå mig själv. Jag är helt besatt av Stephenie Meyers böcker. Min dotter har tjatat på mig en längre tid för att få mig att läsa dem, och jag har tappert kämpat emot i tron att det inte skulle vara något för mig. Nu när jag är mitt inne i den tredje delen vet jag vem som hade rätt och inte var det jag.

Jag är helt besatt av vampyrer och varulvar, omöjlig kärlek och vänskap. En arbetskamrat och jag som har läst ungefär lika långt diskuterade igår känslan av att vi inte skulle bli speciellt förvånade om det klev in en supervacker vampyr genom dörren till biblioteket. Hur knäpp har man inte blivit då? Kan det vara nyttigt?

Rent språkligt och om jag plockar fram min litteraturvetarperson ur dunklet så är det definitivt inte det bästa jag läst. Men för mig är det helt oemotståndligt just nu. Jag kan inte värja mig helt enkelt.

Det är både en underbar och skrämmande känsla samtidigt och jag läser och läser och läser. Nätterna igenom läser jag. Jag kan inte sluta, jag vill inte jobba, Jag vill ju egentligen inte heller förstå utan bara njuta av den totala läsupplevelsen och fortsätta leva i Forks tillsammans med Bella, Edward och Jacob.

Är det någon därute som förstår? Har någon av er andra upplevt liknande känslor när ni läst något annat?


Kommentarer
ak

Ja, absolut, men inte ofta hela serier. Jag blev totalt, ursäkta ordvalet, uppslukad av True Blood i höstas och när avsnitten tog slut kastade jag mig över böckerna. Ville verkligen inte göra något annat, gick och längtade efter att Imogen och Kitty skulle lägga sig så jag fick läsa ostört, pratade bara om Sookie och vampyrerna. Helt galet! Men härligt.



Imogen har så med Harry Potter nu :)

2009-03-03 @ 21:55:10
admin

Javisst är det härligt! Men lite skrämmande också för nu har jag hunnit till del fyra (den sista :-(). Vad gör man sen? Jag kanske ska ge mig på böckerna om Sookie? Jessie gillar dem också. Vad härligt med Imogen och Harry Potter. Du får spara twilightserien så hon kan läsa den när hon blir äldre.

2009-03-04 @ 12:09:43
ak

Ja, tycker absolut att du kan ge Sookie en chans! De är visserligen inte alls lika Twilight och som du skriver, verkligen inte det språkligt bästa jag läst (långt ifrån) men jag har sträckläst allihop med förtjusning och väntar otåligt på nummer 9 som kommer i maj.



2009-03-08 @ 18:16:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0