Fortfarande besatt av Twilight

Jag är fortfarande besatt, men hjärtat slår inte riktigt lika fort och jag känner mig något lugnare. Den fjärde delen Så länge vi båda andas börjar gå mot sitt slut och kanske gör det att jag börjar slå av på takten rent fysiskt. Inte vet väl jag. I natt grät jag floder. Kl. 03.20 släckte jag lyset!

Nu när jag sätter mig här för att skriva ner vad jag känner när jag läser dessa böcker har jag svårt att uttrycka mig. Inte direkt vanligt när det gäller mig. Jag älskar att skriva, jag älskar ord, formuleringar och känslan av när fingrar, hjärta och hjärna samarbetar. Ett samarbete som ofta genererar meningar och innehåll som tills jag ser dem på pränt ofta är okända för mig.

Men för att återgå till Twilight - så är mina känslor så heta och min önskan efter fler böcker i serien så stark att jag har svårt att fokusera. Jag måste dröja lite till... . Kommer jag till och med läsa om dem?

Vår maratonläsning på Sollentuna bibliotek börjar på onsdag vid midnatt och just nu funderar jag på (jag som har tjuvkikat i det som vi ska läsa Så länge vi båda andas) hur det kommer att kännas att läsa alla heta, blodiga och fantastiska scener högt för andra. Kommer jag att rodna? Kommer jag att gråta? Kommer jag att kunna andas?
På fredag vet jag svaret!


Edward Cullen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0