Vildängel av Lina Forss

04:25 hade jag läst ut Vildängel och skrev så här:

En roman som väcker upp så många minnen hos mig. Vid ett tillfälle sjunger Timotej /huvudperson) och Caesar (pappa) "I en sal på lasarettet" för att reta Fredrik (bror). Den sjöng min mamma för mig när jag var liten - och jag grät, och grät, och ville bara höra mer och mer.

Jag kunde inte ha läst Vildängel vid ett bättre tillfälle i livet. Precis som med Agnes[hjärta]Edward så älskar jag Lina Forss språk och sätt att skriva. Det är roligt med alla tidsmarkörer som jag så väl känner igen. Det självbiografiska - är extra viktigt för mig nu eftersom min egen mamma har en obotlig hjärntumör. När jag läser känns det så bekant. Naturligtvis gråter jag, man kan inte läsa en sån här bok utan att gråta. Men den är ett sällskap in i det otäcka. Tack, Lina Forss, för att Agnes[hjärta]Edward var så bra så jag direkt fortsatte med Vildängel. Den här läsupplevelsen kommer jag att bära med mig - alltid!

PS. En läsplatta kan inte berätta om ens känslor som en pappersbok kan - märken av tårar t.ex.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0