Fröken Rensjös broderi-tankar

Jag skulle vilja brodera. När mamma och jag var på Panduro i Solna centrum för sista gången så köpte jag en vit axelremsväska med ett lock som är som gjort för broderier. Jag köpte till och med ett kit med garn "Tilda basics - mouliné yarn set" - pastelliga färger i rosa, lila och ljusgrönt-aktiga (10 st dockor).

Så kom då boken "Karins broderier" av Karin Holmberg till bibblan före jul och jag snodde den snabbt med mig hem.

Vad kommer sen? Medborgarskolans kursprogram för våren. Jag bläddrar och hittar! "Broderi - Karins broderier". Två gånger för 950:-, en lördag och söndag. Låter det som något för mig? Ja, definitivt! Ska jag gå - ja, kanske det. "Det står att broderivana är ett plus men inte nödvändigt". Jag har ju broderat lite innan, så det skulle nog funka. Så det här tror jag på...
 
                                                               Något att se fram emot? Definitivt!
                                                               Någon som vill hänga på?






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0