Musiken

Nu har vi valt musiken till pappas begravning och det var inte lika lätt som till mamma. Mamma var mer musikintresserad än pappa och hon hade en mycket modern musiksmak dessutom. Lilla mamma!

Pappas absoluta älsklinglåt var "La Paloma" och Ann har hittat en underbar version med spansk gitarr. Mats Rådberg och Rankarna var andra favoriter sedan tiden han jobbade med elen i Lasse Holms studio för mååånga år sedan. Så "Jag ger dig min morgon" med Mats Rådberg hittade Ann. Det kunde förstås ha varit den i Fred Åkerströms version också. Nej, men Mats Rådberg passar bättre. En annan artists röst som pappa tyckte om var Björn Skifs, så hans "Håll mitt hjärta" har vi också valt ut.

Helst skulle vi ha velat ha med något om Söder och Hammarby också, men det är inte så passande med "Bajen var namnet, fotboll är vårt spel. Söder adressen....  Pappa hade älskat det förstås.

Nu återstår kotten från Stjärnsund (som enligt önskemål ska ligga på kistan). Jag hoppas verkligen Curre (granne) ska kunna skotta fram en under alla snömassorna.

Tills vi hörs igen - Var rädda om era hjärtan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0