Nu är det jul IGEN

Idag är det dan före dan före doppardan och det känns härligt att det snart är jul. Jag försöker verkligen njuta av friden och det härliga mörkret där det strålar så vackert från de flesta fönster. Jag har bakat kola, pepparkakor, lussekatter, chokladbräck och vi har köpt gran. Det som återstår nu är att koka knäck, göra pepparkakshus, städa, tvätta och klä granen. Javisst, jag ska köpa julklappar också. Det är en hel del kvar att göra alltså, och visst lurar stressfia i faggorna. Men då brukar jag ställa mig i fönstret och titta ut på fåglarna och hararna utanför och ta ett par djupa andetag och då släpper det och jag kan njuta av julen igen. Egentligen är det ju bara så fantastiskt härligt underbart ljuvligt!   



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken Rensjö

om läsning

RSS 2.0